Tento reklamační řád společně se Smluvními podmínkami CK Mauthner upravuje způsob uplatňování nároků klienta vyplývajících z odpovědnosti společnosti za vady zájezdu poskytnutých nebo obstaraných cestovní kanceláří a jejich následné vyřizování, v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu.
ČLÁNEK 1 – VADY ZÁJEZDU
- Pokud klient zjistí, že zájezd (služba) poskytovaná CK Mauthner s.r.o. neodpovídá cestovní smlouvě, a nebo tomu, co důvodně očekával, může uplatnit reklamaci - požadovat odstranění vady, a nebo doplnění služeb popř. poskytnutí kompenzace.
ČLÁNEK 2 – UPLATNĚNÍ REKLAMACE
- Klient může reklamaci uplatnit písemně, nebo sdělit ústně do protokolu, který stvrdí svým podpisem, přičemž je povinen poskytnout cestovní kanceláři nezbytnou součinnost při uplatnění a vyřízení reklamace.
- Klient je povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu, neprodleně po zjištění vady ústně, nebo písemně reklamaci uplatnit u osoby poskytovatele služby, a nebo osoby pověřené CK (delegát, je-li k dispozici), aby mohlo být zabráněno dalšímu vadnému plnění. O tomto vždy souběžně informuje rovněž CK Mauthner s.r.o. (telefonicky, SMS, e-mailem – viz odst.8), či prodejce, u kterého zájezd zakoupil.
- Uplatnění reklamace na místě samém umožní odstranění vady okamžitě, zatímco s odstupem času se ztěžuje průkaznost i objektivnost posouzení a tím i možnost řádného vyřízení reklamace.
- V případech, kdy klient čerpá služby bez přítomnosti zástupce cestovní kanceláře a poskytnutá služba má vady, je klient povinen dbát též o včasné a řádné uplatnění nároků vůči dodavatelům služeb v tuzemsku či v zahraničí.
- V případě ústního reklamačního podání v místě poskytované služby, není-li reklamaci v plném rozsahu vyhověno ihned, je povinen pověřený zástupce sepsat se klientem reklamační protokol, resp. potvrzení o přijetí reklamace.
- V protokolu se uvede, kdy klient reklamaci uplatnil, osobní údaje klienta, co je obsahem reklamace (předmět reklamace), jaký způsob vyřízení reklamace klient požaduje a dále datum a způsob vyřízení reklamace.
- Klient je při uplatňování reklamace povinen uvést údaje potřebné pro identifikaci reklamovaného zájezdu nebo služeb, důvod reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje.
- CK požaduje od klienta součinnost k řešení reklamace (neprodleně shromáždit informace o vadě, podklady dokazující skutkový stav, pořídit fotografie, zajistit osoby osvědčující daný stav, apod.), jiné podklady týkající se reklamace, popř. reklamované zboží - v reklamačním protokolu musí být výslovně uvedeny.
- Fotodokumentaci lze přiložit k reklamačnímu protokolu nebo přímo zaslat do CK Mauthner a to následujícími způsoby.
a) E-mailem: reklamace (@) ckmauthner.cz
b) Telefonicky zasláním MMS: + 420 602 883 595
c) Poštou:
CK Mauthner s. r. o.
Michalská 430/3
11000 Praha
10. V případě písemných reklamačních podání platí pro jejich obsah přiměřeně ustanovení odstavce 7.
11. V případě, že reklamace není vyřízena, kontaktuje klient vždy CK.
12. Reklamaci nelze uplatnit v případech, kdy:
a) nedostatky jsou zaviněny klientem nebo vyplývají z jednání klienta,
b) neplnění nebo nedostatečné plnění je způsobeno třetí stranou, která nemá vztah k zajišťování dohodnutých služeb,
c) nedostatky či změny jsou důsledkem nepředvídatelných a neodvratitelných skutečností mimořádné povahy, které znemožňují řádné poskytnutí původně sjednaných služeb. Okolnosti vyšší moci – např. extrémní klimatické jevy, karanténa, válečný konflikt apod. osvobozují CK od úplného nebo částečného plnění a poskytnutí finančního odškodnění,
d) došlo ke zpoždění přepravy; CK neodpovídá za škody, které mohou klientům vzniknout v důsledku zpoždění, bez ohledu na druh přepravy, ani nekompenzuje služby, které nebyly v důsledku zpoždění čerpány
13. Práva z odpovědnosti za vady doplňkově prodávaného zboží může klient uplatnit v provozovně cestovní kanceláře či v provozovně obchodního zástupce cestovní kanceláře, kde reklamované doplňkově prodávané zboží zakoupil.
14. Po ukončení čerpání služeb má klient právo reklamaci uplatit písemnou formou nejpozději do 1 měsíce od ukončení zájezdu. V případě oznámení reklamace déle jak 1 měsíce, klientovi reklamační právo zaniká.
ČLÁNEK 3 - VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACÍ
- Uplatní-li klient právo z odpovědnosti za vady zájezdu nebo služeb, které mu jsou poskytovány nebo které mu již byly poskytnuty, je delegát/průvodce zájezdu, vedoucí cestovní kanceláře poskytující předmětné služby nebo jiný cestovní kanceláří pověřený zástupce povinen po potřebném prozkoumání skutkových a právních okolností rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této doby se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.
- V případech, kdy je reklamace posouzena jako zcela nebo z části důvodná, spočívá vyřízení reklamace v bezplatném odstranění vady nebo v poskytnutí náhradní služby.
Není-li to možné, poskytne cestovní kancelář klientovi po dohodě přiměřenou slevu z ceny, popř. při splnění stanovených podmínek podle článku 4. tohoto reklamačního řádu.
- Přijme-li klient nabízenou slevu či náhradu za narušení dovolené, je tímto uplatněná reklamace považována za definitivně vyřízenou.
- Vyřízení reklamace musí být provedeno nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace klientem, pokud se klientem není dohodnuta lhůta delší.
- V případech, kdy je reklamace posouzena jako nedůvodná, je klient písemně informován o důvodech zamítnutí reklamace.
ČLÁNEK 4– POSKYTNUTÍ KOMPENZACE
- Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji klient bez zbytečného odkladu, má právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady.
- CK poskytuje v případě oprávněné reklamace kompenzace – při nich vychází (avšak pouze rámcově) z Frankfurtské tabulky slev (o konkrétní výši rozhoduje CK po uplatnění reklamace), pokud bude existence vady klientem prokázána dle výše uvedených pravidel.
- Přehled kompenzace, kterou CK poskytne v případě vzniku vady (jiná služba než byla uvedena v cestovní smlouvě) poskytované služby v rámci zájezdu.
Popis vady |
% |
Poznámka |
Jiný než smluvené ubytování |
10 - 25 |
Podle typu a kategorie |
Jiné umístění |
5 - 15 |
Podle vzdálenosti |
Pokoj bez balkonu |
5 – 10 |
|
Pokoj bez vlastního WC |
15 |
|
Pokoj bez vlastní sprchy |
10 |
Je-li přislíbena |
Nedostatek nábytku |
5 - 15 |
|
Nedostatečný úklid |
10 - 20 |
|
Stravovaní zcela neposkytnuto |
50 |
|
Zkažená strava |
20 - 30 |
|
4. Pokud se určitá vada nevyskytuje během celé doby trvání zájezdu, výše kompenzace uvedená v kompenzační tabulce se vydělí celkových počtem dní zájezdu a vynásobí počtem dní, v nichž se příslušná vada vyskytovala.
5. Odmítne-li klient poskytnout součinnost (např. neumožní osobě oprávněné k posouzení reklamace vstup do jeho pokoje, nepořídí dostatečně průkaznou dokumentaci), nebude možné poskytnutí slevy dle kompenzační tabulky.
6. V případě, že celková výše přiznané kompenzace přesáhne hodnotu 50 % z ceny zájezdu (zejm. byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen), cestovní kancelář klientovi nahradí újmu za narušení dovolené. Při výpočtu výše náhrady se vychází ze součtu ceny zájezdu, letištních tax a dalších poplatků, včetně palivového příplatku. Do této částky se nezapočítává pojištění a ceny dalších fakultativních služeb (např. pronájem vozidla, výlety, ski pasy).
ČLÁNEK 5 – OSTATNÍ UJEDNÁNÍ
- Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a příp. následek není závislý na vůli, činnosti a postupu cestovní kanceláře (vis maior) nebo okolnosti, které jsou na straně klienta, na jejichž základě klient zcela nebo zčásti nevyužije objednané, zaplacené a cestovní kanceláří zajištěné služby, nevzniká klientovi nárok na vrácení zaplacené ceny nebo na slevu z ceny nebo na náhradu újmy podle článku 4. Tohoto reklamačního řádu.
- Cestovní kancelář neodpovídá za škodu, která byla způsobená klientem, nebo třetí osobou, která není spojena s poskytnutím zájezdu, nebo se jedná o neodvratitelnou událost.
- V ostatním platí ustanovení obecně závazných právních předpisů, zejména zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, v platném znění, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1. 7. 2018 a je platný pro zájezdy s datem nástupu po 1. 7. 2018.
Reklamační protokol ke stažení ZDE